Сценарий фестиваля ко дню чув.языка "Чаваш пики". Сценарий празднования дня чувашского языка "Мы в Чувашии живём о Чувашии поём" Чувашские сценки на чувашском языке

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение

«Детский сад 147 «Улыбка» комбинированного вида»

города Чебоксары Чувашской Республики

Сценарий концерта

«Край родной – чувашский край»

подготовила

Баташева Вера Вячеславовна,

музыкальный руководитель

г. Чебоксары, 2014 год

ЦЕЛЬ: Воспитывать патриотические чувства; любовь к родному краю; вызвать чувство восхищения и гордости.

ЗАДАЧИ:

- Формировать у ребенка мотивационно - ценностного отношения к родному краю. - Обогащать представления детей о жителях, прославивших наш край - Продолжать знакомить детей с чувашскими народными играми и песнями. - Развивать желание и стремление к изучению чувашского языка. - Воспитывать любовь к родному краю через музыкальные произведения чувашских композиторов. ОБОРУДОВАНИЕ: - мультимедиа; - музыкальный центр; - презентация «Край родной» - национальные чувашские костюмы - чувашские народные музыкальные инструменты Ход концерта:

Дети заходят в зал под чувашскую музыку.

Ведущая 1: Знаете ли вы страну такую древнюю и вечно молодую. Где коль праздник – от души ликуют, где работа – гору дай любую. Знаете ли вы такой народ у которого 100 тысяч слов, У которого 100 тысяч песен и 100 тысяч вышивок цветет?
Ведущая 2: Славлю край родной любимый, Славлю край неповторимый. Лип цветущих аромат, шелковых лугов наряд! Славлю я поля родные, славлю берега крутые, Край Чувашский, край Родной! Расцветай над Волгою рекой! Чувашия, Чувашия, край ты мой чудесный. Трудом ты славишься, плясками и песней!

Стихи о Родине читают дети подготовительной группы

Песня «Песня о Родине»

Муз.и сл. А.Воробьева

Ведущая 1: Живет в самом сердце России, среди вековых дубов, полей и озер, небольшой, но удивительно самобытный народ – Чуваши. Чувашия – край звучных песен, поэтических легенд и героических сказаний. В них вся душа народа – доброго, трудолюбивого, искусного. Сколько гордости, любви, нежности к родному краю можно услышать в чувашских песнях.

Песня «Илемле» чувашская народная песня

Ведущая2: Чувашия, как многолика ты...
Трудолюбива, искренна, красива!

И все твои прекрасные черты
Народ твой отразил в поэзии правдиво!

Ведущая 1: Родной наш край по праву можно
Жемчужиной Поволжья назвать!
В своих делах, словах и сердце
Чувашию мы будем прославлять!

Оркестр «Чувашские наигрыши»

чувашская народная мелодия

Ведущая1: Какая веселая музыка, так и хочется пуститься в пляс. А теперь для всех для вас наш чувашский перепляс!

«Чувашский танец»

чувашская народная мелодия

Ведущая 2: Чебоксары- город мой любимый! Ты красивый, очень молодой. Возраждаешься и хорошеешь всем на диво. Чебоксары- город мой родной!

Песня «Чебоксары- любимые мои»

В. Алексеевой, И. Лейме


Ведущая1: Хороша чувашская столица! Много песен сложено о ней. И она, счастливая, гордится Славною историей своей.

Песня «В Чебоксарах мы живем»

музыка Ф. Лукина

Ведущая 2: Ребята, я вам загадаю загадки, а ответы жду на чувашском языке. Хвост с узорами, Сам со шпорами, Под окном стоит, На весь двор кричит. Дети: Автан!

Песня «Автан» Муз.и сл . Р. Долгова.

Вед 2: А теперь загадка потруднее. Комочек пуха, длинное ухо. Прыгает ловко, любит морковку.
Дети:Мулкач!

Песня «Мулкач»

Чувашская народная песня

Вед 2: Ну уж эту загадку точно не отгадаете.

На лугу Она живёт, И всё время спать зовёт! - Пить - пирю, спать пора! Так до самого утра! Кто такую птичку знает? Кто загадку отгадает?


Песня «Печек сеспутене»

Чувашская народная песня

Ведущая1: Мы в Чувашии живем, в краю озер и пашен, По чувашски мы поем, по чувашски пляшем!

Песня-танец «Пирен анне» Муз.и сл . А. Никитина

Входит Илемпи. ИЛЕМПИ: Ой, куда же привела меня эта прекрасная, красивая песня? Ведущая 2: В детский сад. Посмотри сколько здесь ребят. ИЛЕМПИ: Ыра кун, ачасем! Добрый день, ребята! Меня зовут Илемпи. Ведущая 2: Какое у вас необычное имя. Что оно означает? ИЛЕМ: У меня очень старинное чувашское имя, которое означает – красавица. Ведущая 2: А как красиво оно звучит. Прислушайтесь, ребята, - И-лем-пи! ИЛЕМПИ: А вы, что здесь делаете? Почему все вместе собрались? Ведущая 2: Мы сегодня собрались, чтобы выразить свое почтение и любовь нашему Чувашскому краю, его трудолюбивому народу. ИЛЕМПИ: Какие вы молодцы! Я тоже очень люблю милую Чувашию. Сколько прекрасного, хорошего можно рассказать о ней. А вы, ребята, что знаете о своем родном крае? Ведущая 2: Наша республика находится почти в центре России и расположилась на берегу великой русской реки Волги. Волгу на Руси называютматушкой, а чуваши называют эту реку – батюшка – ате. Наша республика по размеру небольшая, но о ней знают во всем мире.Прославляли ее наши выдающиеся, знаменитые земляки. ИЛЕМПИ: Ребята, а кого вы из них знаете?(Дети отвечают) ИЛЕМПИ: Приготовила я для вас чувашскую народную игру. Хотите поиграть?

Игра «Тухья па картустахан»

ИЛЕМПИ:Я в Чувашии живу, я Чувашию люблю. Любит пляски наш народ, в праздник пляшет и поет.

ЧУВАШСКИЙ ТАНЕЦ

музыка Ф. Лукина

Ведущая 1: Наш концерт подошел к концу. Спасибо, вам, ребята, за то, что вы порадовали нас своими песнями и танцами. Илемпи: А от меня вам гостинец (конфеты).

Используемая литература:

    И. В. Махалова, Е. И. Николаева « Воспитание здорового ребенка на традициях чувашского народа». Учебно-методическое пособие. –Ч. 2003.

    И. В. Махалова, Е. И. Николаева Солнышко сияет, играть нас приглашает. Фольклорные физкультурные занятия в детском саду: Учебно-методическое пособие. – Ч: Новое время, 2006 г.

    Л.Г. Ягодова. И. В. Махалова « Чувашские детские игры: Методическое пособие для воспитателей дошкольных образовательных учреждений. – Ч. 2005 г.

    Праздники на земле Улыпа. Методическое пособие для дошкольных образовательных учреждений / Под ред. Р.Б. Кузьминой – Ч: Изд-во Л.А.Наумова, 2006.

Предварительный просмотр:

Ч=ваш ч\лхи кун\.

Ака уй=х\н 26-м\ш\.2007 ёул

Х=насене ё=к=р-т=варпа к\тсе илекенсем:

Краснов Романпа Егорова Валерия

Экскурсоводсем:Семенова Анна, Прокопьева Кристина, Иванова Анастасия, Титова Надежда (8 «б»класс). В\сем хакл= х=насене т=ван шкулпа паллаштарч\ё.

1-м\ш хутри экскурсовод.

Хакл= х=насем! Эпир Сире ыр= сунса к\тсе илетп\р. Пир\н шкул – Канаш хулинчи чи ват= шкул шутланать. К=ёал шкул 85 ёулхи уявне ирттерме хат\рленет. Ёул\ нумай иртн\ пулсан та шкулта т\рл\, нумай енл\, интересл\ \ёсем пулса иртеёё\. Эпир хам=р ёит\нъсемпе мухтанма та пултаратп=р. 2005-м\ш ёулта 5 в\ренекен шкултан медальпе в\ренсе тухн=, хулари олимпиад=сенче 16 ача малти выр=нсене йыш=нн=. 2006-м\ш ёулта 4 в\ренекен шкултан медальпе в\ренсе тухн=, хулара ирттерекен олимпиад=сенче 17 ача малтисен шут\нче пулн=. Пир\н шкулта т\рл\ \ёсем пулса иртеёё\. Кунта 9 кружок \ёлет, секцисем тата ытти те. Шкулти мероприятисенчен П\лъ кунне, Ам=шсен кунне, Тусл= ёемье тата нумай нумай \ёсене ас=нса х=варма пулать. Анчах эпир яланах Ё\нтеръ кунне чи п\ррем\ш выр=на лартатп=р. Ку мероприяти =руран =р=ва куёса пырать. «Хам=р ветерансене них=ёан та манас марчч\, яланах асра тытасчч\», - тетп\р эпир ачасене. В\сем сумл= ветерансене хисеплеёё\, ялан х=нана ч\неёё\. Ыр= с\нъсемш\н пит\ пыс=к тав, тайма пуё хакл= ветерансене. Шкул ум\нче ъсекен хур=нсем 1941 ёулхине т=ван шкула п\терн\ в\ренекенсене аса илтереёё\. Хам=р шкул=н пуян историне манас марчч\, яланах ёак \ёсене пурн=ёласа пырасч\. Иртн\ =русен =с-хак=л культурине упраса х=варасси – пир\н тив\ё.

Пир\н шкул теплици к=ёал Республик=ри конкурсра п\ррем\ш выр=н илме тив\ёл\ пулч\. Ёак ёит\нъ – п\т\м ачасен \ё\. Шкул пахчинче, теплицинче ъсекен пахча ёим\ё, чечексем – пурте ачасем тата в\рентекенсем т=р=шнипе пулн=. Ахальтен каламан ваттисем: «/ё – пурн=ё илем\».

2 хутри экскурсовод

Стенд

Пир\н шкул историй\ Канаш хули историй\пе тач= ёых=нса т=рать. Канаш ё\нелсе, хитреленсе пыни лай=х кур=нать. Ку \ёе эпир те туса пыратп=р: йыв=ёсем, чечексем лартатп=р, ёъп-ёап пуётаратп=р, субботниксенче \ёлетп\р. Т=ван хула илем\ш\н т=р=шатп=р.

Стенд 2В\сем Т=ван Ё\ршыва сыхлан=.

Т=ван Ё\ршыв=н асл= в=рёинче пир\н шкулта в\ренекенсем те пулн=. Х=ш\ п\ри ёап=ёу хир\нчен тавр=найман. В\сен яч\сене пир\н шкул историне ылт=н сас паллисемпе ёырса хун=. Эпир в\сене ялан асра тыт=п=р.

Этнографи к\тес\

Пире хал=х культурипе паллаштарма этнографи к\тес\ пул=шать. Ёак япаласене пир\н в\ренекенсемпе в\рентекенсем пуётарн=. Ку \ёе эпир ъл\м те туса пыма т=р=ш=п=р.

Т\р\ пулт=р парне.(Выставка)

Краеведени библиотекин к\неке выставки. Выставк=на й\ркелекен\ Библиотека ертъёи – Кузьмина Надежда Германовна.

Уява уёни.

Таш= 10 класс «Ч=ваш вальс\»

Иванова Юля :

Ыр= кун пулт=р, хакл= юлташсем. Паян эпир сир\нпе т=ван ч\лхем\р ёинчен – ун=н пуянл=х\пе илем\ ёинчен, ун=н тасал=хне упрамалли ёинчен калаёма пуётар=нн=.

Ломжев Виктор :

Ч=ваш ч\лхи кун\ пир\н республик=ра – пыс=к уяв. Ёак уява эпир 1992-м\ш ёултанпа палл= т=ватп=р, =на ч=вашсен палл= просветител\ И.Я.Яковлев ёуралн= куна чысласа ирттеретп\р.

Иванова Юля :

«Хал=ха т=ван ч\лхине манма хушни – ёав хал=ха вилме хушнипе п\рех» - тен\ Иван Яковлевич Яковлев педагог. Ч=нах та, ч\лхе в=л – хал=х чун\. Х=йне хисеплекен кирек х=ш хал=х та х=й\н т=ван ч\лхине чи пыс=к пуянл=х выр=нне хурать. Хал=х =на нумай \м\р хушши, т\рл\ йыв=рл=х тъссе упран=, аталантарса пуянлатн=.

Ломжев Виктор :

Хал\ п\т\м\шле п\лъ паракан 8-м\ш номерл\ в=там шкул директорне Максимов Борис Ивановича с=мах паратп=р.

Ломжев Виктор :

Мухтавл= ч=ваш ёыравёисем те т=ван ч\лхем\ре т\нче умне к=лараёё\, ун=н ятне ёъле ё\клеёё\. К=ёал эпир Петр Петрович Хусанкай 100 ёул тултарнине пал=ртр=м=р. Пир\н республик=ра 2007-м\ш ёула палл= поэта халаллан=. Ак= еплерех ёырн= хал=х поэч\ ч=вашсем ёинчен.

С=вва вулакан\ - Михайлов Евгений 9 «б» класс в\ренекен\.

Эпир пулн=, пур, пулатп=р!

/м\рсем иртсе пыраёё\

Ъстерсе =с-хал мулне.

К\некеё\сем шыраёё\

Ч=вашсен кунне-ёулне.

Тинкеретп\р малалла,

Кайрине те халь куратп=р…

Ман=н шух=ш=мпала –

Эпир пулн=, пур, пулатп=р!

П\р в=рман пулсан этемл\х,

Т\рл\ йыв=ё пур унта.

Яр=нса к=на ъсмел\х

Выр=н ёит\ в=рманта.

Касн=, в=т=рн= пире,

К=класа х=ртман та мар-т=р.

В=рл=х юлн= пурп\рех:

Эпир пулн=, пур, пулатп=р!

Иванова Юля :

Туссем калаён= чух, т=ван ч\лхем\м,

Шур ак=ш т\к\ ев\р эс ёемёе,

Санпа ман хал=х чун\ те илемл\

Ёърет ёълте те ё\р ёинче в\ёсе.

Ломжев Виктор :

Юрлан= чух сассу хитре те уё=,

Каять в=рман та, хир те янраса,

Чулсем ёинчен канми- т=ми ё=лкуё\

Юхса й=панн= пек сассу таса.

Юр=. «Т=ван ен». Шкулти учительсен ушк=н\ юрлать.

(юрласа п\терсен)

Иванова Юля :

Юр=. «Юрлас-ташласс=м килет». Учительсен ушк=н\ юрлать.

Т=ван ен.

К\ввипе с=мах\сем Н.Иванов=н

Тух=ёран х=парсан сар х\вел,

Эп итлет\п ирхи ё\н к\вве.

Пуёлансасс=н к\р-шав уй-хирте

Ё\нетъ \ёлеме в=й к\ртет.

Хушса юрламалли:

Илемпе ил\ртет\н чуна.

Т=ван ен, савн= ял, т=ван кил,

Эс хушат=н манра ё\н ёунат.

Анне кил\н манми ук=лчи

Шап-шурах чечекри сад пахчи.

Уё= сывл=ш ч\нсен х=й патне

Турт=нать чун таврал=х енне.

Юрлас-ташласс=м килет.

К\ввипе с=мах\сем Н.Иванов=н

Тус-йышсемпе п\рле чух,

Умра хуйх=м-суйх=м ёук

Пурн=ёланать пур т\ллев.

В=й-хал =м=ртма ч\нет

Тусл=х та ёир\пленет

Юрлас-ташласс=м килет.

Т=вансемпе п\рле чух,

Шш=н пырсан калаёу.

Чунтан сав=нас килет.

Сав=нса чун киленет

Т=ван кил илемленет

Юрлас-ташласс=м килет.

Ял-йышсемпе п\рле чух,

/ёе тухсан х\рет чун

Ъс\м =н=ёу пиллет.

Нланулл=н п\р-п\рне

Чыс-хисеп тун= чухне

Юрлас-ташласс=м килет.

Ломжев Виктор :

Х\вел шевли – анне кули,

Анне сасси – ч\кеё юрри.

Анне пулсан – телей тулли,

Чи хакл= мул – анне пурри.

Калаёу. «Ам=ш\пе ыв=л\»

Ам=ш\ - Семенова Анна 8 «б» класс в\ренекен\.

Ыв=л\ - Матвеев Владимир 2 «а» класс в\ренекен\.

С=в=. «Хыпар» 2007 к=рлач=н 27-м\ш\.Левтина Марье

Ам=ш\пе ыв=л\.

Анне, уя тухса утсасс=н,

М\скер унта ялан кашлать?

Унта сар тул= пит ачашш=н

Ёилпе м=наёл=н хумханать.

Ё\р хал=ха т=рантарать,

Пуянл=х\ в=й-хал парать.

Анне, тъпенелле п=хсасс=н,

М\скер унта й=лт=ртатать?

- Ёут ё=лт=р х\лхемне сапсасс=н

Ч=ваш ё\рне, ав, ёутатать.

Мухтать в=л Шурш=л каччине,

С=вапл= Андриян ятне.

Анне, \ёлен\ чух юрлат=н,

М\не п\лсе, Кама савса?

Тавах Тура, сав=нтарат=н

Т=ван ё\ре эс юратса

Пин т\рл\ юр= ёыр=нать –

На пур хал=х та юрлать.

Ъссесс\н эп артист пулат=п,

Т=ван ё\ре мухтап ялан.

- /м\тленниш\н сав=нат=п,

Эс т=р=шса в\рен малтан.

Нумай вула, нумай \ёле,

Ё\ршыв=ма ё\кле ёъле.

Иванова Юля:

Пурте, пурте ыр сунаёё\,

Ачасем, пире паян.

Янратар-и пит хавасс=н

С=в=-юр= ян та ян.

Юр=. «П\р кунхине урамра». 2 «а» класс ушк=н\ юрлать.

П\р кунхине урамра. (Шътл\ в=й=)

Пет\р Ё=лкуё с=вви

Николай Тимофеев к\вви

Ирхине ирех паян

Тухр=м эп\ урама.

Тыт=нн= унта автан

С\рме куп=с калама.

Ак= ёапла, ак ёапла

С\рме куп=с калама.

П\ч\к сар= ч\п\сем

Саркаланса ташлаёё\.

Ал= ёупса ам=шсем

Сав=найса т=раёё\.

Ак= ёапла ал ёупса

Сав=найса т=раёё\.

Тъпере ч\кеё кулса

К\в\ май=н яр=нать.

Ч\псене саламласа

Ёунаттине в=л суллать.

Ак= ёапла, ак ёапла

Ёунаттине в=л суллать.

1 ертсе пыракан:

Эп – ч=ваш ачи. Сават=п

Хам=р=н ч=ваш ё\рне.

В=л кипке те ман, с=пка та,

На манм=п \м\рне.

Эп – ч=ваш ачи. Сават=п

Ч\в\л- ч\в\л ч\лхене,

Юратап юрра-с=вва та,

Куп=са та к\слене.

Федоров Саша:

«М\н ч=ваш ч\лхи!» - илтетп\р

Х=ш чухне ч=вашранах.

Й\р\нсе п=хса илетп\р

Ун йышши каёрашкана.

Сценка. «П=к=варить».Выляканнисем: Прокопьева Кристин=па Кузьмин Саша. 8 «б» класс

Ломжев Виктор:

Выр=сла п\лни – пыс=к ырл=х, пыс=к ёит\нъ. Анчах в=л пир\н ч=ваш ч\лхине тата Раёёейри ытти хал=хсен ч\лхисене те хупламасть, пурн=ёран х\ссе к=лармасть. В\сем кашниех кирл\. Пир\н шкулти в\рентекен Введенская Валентина Павловна ёырн= с=в=па к\велен\ «С Россией рядом» юрра Климова Настя юрласа парать.

Федоров Саша:

Ч=вашсем, ч=вашла калаёмас=р,

Ан имен\р ч=ваш пулн=ран.

Ч=вашсем, ч=вашла юрламас=р,

Ан писсем\р т=ван хал=хран.

Анатолий Смолин ёырн= «Ч=ваш хал=хне» с=в=. 6 «а» класс в\ренекен\ Егорова Валерия вулать

Анатолий Смолин ёырн= «Ч=ваш хал=хне» с=в=.

Темле х=ват пирте пурах-т=р –

Ахальтен мар ч=тать ч=ваш.

Ёапах та Тур= ан п=рахт=р

К=штах ёуталт=рчч\малаш.

М\ск\нл\хе тъссе ёитет-т\р,

Тек пулар мар ытла й=ваш.

Х=й пурн=ёне к=штах ё\нетт\р,

К=ш м=наёлант=рчч\ ч=ваш.

Ч=ваш=н ыр= пур т\ллев\,

Ёухалас марчч\-ха, атьсем.

Ахальтен мар пире пиллен\:

«Т\нче п\тет – ч=ваш п\тсен».

Ч=ваш ёынни хастар та патт=р!

(К=штах мухтар-ха хам=ра.)

Малашл=ха шанса п=хатп=р:

Х=вач\ пур-ха хал=хра!

Иванова Юля:

Ч=ваш хал=х с=махл=хне фольклор ушк=н\сем к=тартса пама пултараёё\. «/л\кхи ачасен в=й= саманч\» «Мерчен» фольклор ушк=н\ к=тартса парать. 8«б» класс

Федоров Саша:

Ай-хай юрри, ч=ваш юрри!

М\н пур тата унран ырри!

/ёре в=л - \ёл\, йых=рулл=,

К\рекере с=пайл=, сумл=,

Ёемёе ёурхи уяв ёитсен

Янрать юна п=лхатиччен.

Юр=. «Ёурхи илем» 6 «б» класра в\ренекен Прокопьева Анжела юрлать.

Иванова Юля:

Илемл\, илемл\, илемл\ ч=ваш ташши,

Илемл\ ч=ваш ташши те

Ташлама п\лсен к=на.

Ч=ваш ташши. 3 «а» класс ташлать

Ломжев Виктор:

Ёуркуннепе анне с=нар\

Мана п\р ев\р туй=нать.

Телей сунса аннем\р мар-и

Ёурхи кун пек пире л=пкать?

Ё\ршывпала анне с=нар\

Мана п\р ев\р туй=нать.

Ё\ршыв=м пек аннем\р мар-и

Пире в=й-хал парса т=рать?

Юр= 5 «а» класри Лезина Катя юрлать

Иванова Юля:

Эй, шкул –

Пир\н ыр= та ёут= ачал=х \шни! (поляна)

Эй, шкул –

Сав=нни, шырани, х\мленни, юратни!

Т=хта,

Эс пире каламашк=н т=хта: «Сыв= пул!»

К=штах сав=нар-ха,

Юрлар-ха, ташлар-ха,

Пулар-ха санпа, т=ван шкул.

Юр= «Шкул вальс\» 8 «б» класс ушк=н\ юрлать.

Шкул вальс\.

К\вви Юрий Кудаков=н, с=вви Анатолий Чебанов=н

Тахёан сывпулашсасс=н та

Юратн= шкул тухмасть асран.

Кирек =ёта кайсасс=н та

Ч\ре =на манмасть нихёан.

Хушса юрламалли:

Асран кайми шкул вальс\

К=вар сапать чуна.

Шкул вальс\, ах, шкул вальс\,

Ч\нет пире ёула.

Хурак=ш ч\пписем пекех

Салан\ё пур тус-тант=шсем.

Ачал=х тавр=нм\ текех,

На тем пек ч\нсесс\н те

Хушса юрламалли:

Тавах, учительсем сире!

Упран\ ят=р ч\рере.

Чун =шине парса пире

Теллей пиллер\р \м\ре.

Хушса юрламалли:

1 ертсе пыракан:

Килет

Тух=ёран

Ылт=н-к\м\л сапса сав=к шуё=м.

Янрать,

Таврана ытк=нать пир\н ёул=мл= вальс.

Паян

Санпала калаёма п\леймест\п эп, тус=м,

Ачал=хри тус=м,

Санпа ёавр=нат=п,

Епле ман санпа уйр=лас?

Ломжев Виктор:

Т=р=шса =с-т=н парат=н

Ёулсерен,

Кашнине ыр пурн=ё ёул\

Парнелен.

Ёав=нпа кун-ёул илемл\,

Ёав=нпа эпир телейл\,

Тавтапуё сана, учитель ч\ререн.

Канашри педагогика колледжри учительсен ушк=н\ юрлать

Федоров Саша:

Т\нче хитре х\вел кулса т=рсан,

Т\нче хитре чун кан=ёл= пулсан.

Ч=ваш=мсем, п\рне-п\ри каёар=р,

П\рне п\ри ыр сун=р к=м=лтан.

Ёак \м\р т=р=х ут=р юр=па,

Тус-тант=шпа та савн= м=ш=рпа,

П\рне –п\ри в=й пар=р, вут хыптар=р

Юратупа та =ш= с=махпа.

Юр= «Вальс» 11 «б» класра в\ренекен Вишневский Александр юрлать

Иванова Юля:

Ир\кл\ ё\ршыв ытам\нче,

Ёут= хумл= Ат=л х\рринче

/ёчен хал=х,

Ч=ваш хал=х пур=нать,

Ёир\пп\н, х=юлл=н малалла утать…

Федоров Саша:

Ч=ваш ч\лхи – хал=х=н \м\р сънми =с-т=н чечек\. Ч=ваш хал=хне ёутта к=ларакан\ Иван Яковлевич Яковлев х=й\н халал\нче ёапла ёырса х=варн=:

Ломжев Виктор:

«Туссем, т=вансем ытарайми ч=ваш ёыннисем! М\н \м\р\м т=ршш\пех чун=мпа, ч\ремпе ёунса пур=нт=м сир\нш\н… Ан ман=р, астуса т=р=р ёакна! Эсир х=в=р хал=х=р=н ч\лхинчен ютш=нмасан, хал=х к=м=л\ п\т\мпех сир\н алл=рта пул\».

Федоров Саша:

Хал\ вара пир\н в\рентекен\м\р \ёне малалла туса пымалла, т=ван ч\лхене аталантармалла, т\пчемелле, упрамалла.

Ч=ваш ч\лхипе в\рентекен, шкул директор\, Канаш хула администраций\н в\рентъ тата ёамр=ксен политикин пай\нче \ёлекен Каллина Нина Петровна с=мах илеёё\.


Ведущий:Здравствуйте, дорогие гости и все присутствующие в нашем праздничном зале. Сегодня мы с Вами будем отмечать замечательный праздник для взрослых и детей, наш любимый Новый год. Так как в этот день происходит множество всевозможных чудес и сказочных превращений, то и наш вечер будет очень интересным для вас и по истине таинственным. Ну что ж начнем. Дети приготовили для всех нас множество номеров. И самым первым будет песня "Новый год к нам идет"Если кто то знает, то с удовольствием подпевайте вашим деткам.

После исполнения песни дети начинают рассказывать стихи, которые учили с воспитателями, специально подобранными для новогоднего вечера.

Ведущая:

Ну что ж, дети наши молодцы-веселятся от души. Все сегодня весело и красочно. А сейчас я хотела бы предложить деткам собрать один хоровод и дружно исполнить замечательную песню:Зимняя сказка. Это не просто песня, это песня-хоровод. И чем красивее мы с вами сделаем хоровод, тем лучше и сказочнее будет наша песня.

Песня-хоровод.

Далее под красивую музыку входит снегурочка, говорит слова приветствия, поздравляет всех с наступающим Новым годом и предлагает позвать девочек-снежинок, для исполнения танца снежинок. Под красивую музыку выходят девочки и начинают с серебристыми султанчиками исполнять танец снежинок.

Далее, снегурочка начинает новогоднее представление. В котором учавствуют многие жители леса. Это лиса, заяц, гномы, медведь, лиса, волк. Они разыгрывают небольшое представление, в котором сначала подарки унесла баба-яга, и все начинают их искать. Все лесные жители. На подмогу дети стали кричать самого главного хозяина Нового года, это Дедушку Мороза. Придя к детям, дед Мороз попросил детей исполнить для него песни и стихи, а взамен сам исполнил веселую плясовую, в которой учавствовали все, даже баба-яга. А потом все таки, баба -яга стала положительной и сжалилась над детьми, вернула им подарки от деда Мороза.

Дети исполнили песню -танец "Новогодние игрушки"В завершении вечера, подарки были розданы детям, баба-яга попросила прощенья у всех и все ее простили в честь Нового года и разрешили остаться на празднике. В конце праздника была исполнена совместная песня "Пляшут белки, пляшет весь честной народ"Дети уходят из зала.

Сценарий фестиваля

«Чăваш пики»,

посвященного Дню Чувашского языка и Году Учителя .

Звучат фанфары №4. На сцену выходят ведущие Анна Мемикова, Николай Иванов и Александр Федоров.

Вводная часть.

    Стихотворение «Чувашия» читает Анна Мемикова.

Когда огнем в меня вселилась ты,

Я знаю - все в тебе:

И откровенья,

И нежность, и надежды, и мечты.

Не назову ни часа, ни мгновенья,

Когда огонь твой ощутила я.

Я без тебя, как путница без зренья,

Ты – жизнь моя, тревога, озаренье,

Ты – родина любимая моя.

(Раиса Сарби)

    Стихотворение «Эпир Россияра пурăнатпăр» - читает Александр Федоров.

Салтак винтовкине çакса,

Нумай çĕре çитсе эп куртăм.

Ăшра – нихçан та манмасса –

Пурнатчĕ пĕр хăватлă туртăм,

Ăна сисетĕн пĕрмаях.

Хаваслă-и, хаяр-и тапхăр,

Ăна пĕлтерĕ виç сăмах:

Эпир Россияра пурăнатпăр.

Ют пылчăк ерчĕ те атта,

Часах хăпса ÿксе тасалчĕ.

Кирек хăçан, кирек ăçта

Тăван çĕршывăмăр асраччĕ.

Асраччĕ кăмăллă чĕлхе

Ун илемне ăста туятпăр.

    Гимн (российский, чувашский).

Все поют стоя.

    На сцену выходит Максимова Н. В. = открывает фестиваль

Фанфары №4. все стоим.

Сывлăх сунатпăр!

Чăваш чĕлхи кунĕ тата Вĕрентекенсен çулне халлаланă уява пуçлатпăр. Паянхи уява уçма Каллина Нина Петровнăна сăмах паратпăр

Выступает Каллина Нина Петровна.

Çавăн пекех уяв ячĕпе саламлама И.А. Кабалин ячĕллĕ 11-мĕш шкул директорĕ Т.Г. Захаркина сăмах илет.

Приветствие. Слово директору Захаркиной Т. Г.

(После выступления директора школы слово для ведения фестиваля предоставляется Максимовой Н.В.)

Эпир ватă тĕрĕш йăлипе ăшă кăмăлпа виçĕнсе çу пек çемçе пыл пек тутлă чĕлхемĕрпе, пĕтĕм чĕре ăшшине парнелесе сире çак уяв ячĕпе хĕрÿллĕн саламлатпăр.

Основная часть.

1 ведущий:

Чăвашлăх сирĕнте ан чактăр,

Тăван çĕре чунтан юратăр.

Мухтавла Çеçпĕл çеçкисем –

Канаш хулийĕн ачисем.

Чăваш сăмахĕ инçе кайтăр,

Чăваш юррийĕ ян янратăр!

Пехил сана чăваш ачи!

Санра çĕршывăн пуласси.

(на сцену выходит детский фольклорный ансамбль «Мерчен»)

Концерт

Художественный номер №1 – «Частушки» - детский фольклорный ансамбль «Мерчен»

Звучит фоновая музыка №22, №23.

1 блок. Сурхи хевел пайаркисем, таврана ыйхаран варатса, кан-кавак чечексен ыра шаршийе ченнипех те чуна тытканлать, чуна самаллах курет. Сенкер тупере, таста-таста султе пелет айенче тарри юррийе, илтенне чух, ытти кайаксем юра шарантарна чух – пирен меншен юрлас мар, пирен меншен савнас мар?

Художественный номер №2 – «Чувашский танец» (3А класс, руководитель Спиридонова М.А.)

2 блок. Чаваш самахлахе ламран-лама куса пырать. Таван самахлах вара – халахан ылтан супсийе, икселми пуянлахе, чере салкусе. Рассейре нумай терле нацилле халах пуранать. Сын тени, чаваш-и, вырас-и, тутар е дагестанец, ниме паханмасар юрри ташшисем пуриншенте хайсене май паха. Весем пире перлештерсе тарассе. Манса каяс марчче туссем. Пурнасра яланах перлех туслах сентерет.

Художественный номер №3 – «Дагестанский танец» (5А класс, руководитель Рагимова Э.Ш.)

3 блок. Енчен те вырас халахе Михаил Ломоносова хайен университече тене пулсан, пирен университет – И.Я.Яковлев. Халах асанче вал учитель-педагог канна мар, унан ас-хакал сул пусе, ертуси менле калана-ха вал чаваш халахне пиллене халалра: «Яланах перле, тусла пураннар, вырас халахепе», - тене. Чаннипех те, вырас халахе пире хутелессе сыхласа перлештерсе тусла пуранман пулсан, камсем пулна пулаттамар эпир паянхи куна. Саванпа та чыста мухтав вырас халахне.

Художественный номер №4 - Вальс (руководитель Ларина Е.В.)

4 блок. Шкул самахпа висмелле мар ас парать, сене вай хушать. Шкул усала верентмест, усалпа керешет. Апла пулсан, пахса саванар-ха «Мерчен» фольклор ушканен маттур та пуртарулла ачисене.

Художественный номер №5 - Ача-пача ваййисем (6 класс, руководитель Максимова Н.В.)

5 блок. Геннадий Никандрович Волков академикпе П.П. Хусанкай, И.Я. Яковлев шкулне пер еверлех хаклана: «Чемперти чаваш шкуле халахан пирвайхи университече те, консерваторйе те, академийе те, театре те», - тене весем. И.Я. Яковлев хайен шухашне сапла палартать: «Халахан ас-танне, унан петем тенче курамне таван челхе чун парать, таван челхесер пелу сук». И.Я. Яковлевшкуле яланах чаваш халахне сутсанталакпа тача сыханса пуранма верентне. Таван сершывааттепе аннене, сакар-таварахисеплесе пураннине тепе хуна. Туссем, авалхи йала-йеркесер пуласлах сук.

Художественный номер №6. Чуклеме (10Б класс, руководитель Максимова Н.В.)

6 блок. Кашни терле есе юратса тусан, ес анса хушанса пырать, печек есе те пысак тума пулать, енчен те юратмасар, камалсар есе турнарласан темен пысакаш есе те петерсе хума пулать.

Эпир тарашса ыра ессеем туни – сиреншен тата пиреншен парне пултар, таван халах асенче емерех асра юлтар.

7 блок Сказка (пение птиц)

(Ответственные Иванова Е. И. и ученик 3А класса Сергеев Артем)

Звучит музыка.

Волшебник: Добрая Фея, подойдите ко мне, пожалуйста. Я не волшебник. Я просто учусь, но позвольте мне скахать, что я вижу еще одну страну (посмотреть в подзорную трубу), посмотрите пожалуйста.

Добрая Фея: Вижу, вижу, там много народу собралось, давай подойдем поближе и познакомимся с ними. Может, мы там найдем красавицу Келпике.

Волшебник: Пойдем. (оба подходят к толпе и здороваются).

Оба: Здравствуйте, люди добрые!

Гости: Сывлах сунатпар!

Добрая Фея: Милый друг! Я ведь знаю, на каком языке они говорят.

Волшебник: На каком?

Добрая Фея: На чувашском. Это великий народ. И еще я знаю, что на земном шаре насчитывается всего 5641 разных языков. На нашей планете всего используется 13 языков. Самый распространенный язык – китайский. На нем разговаривают …. млн. человек. На английском …. млн. человек. На русском

. млн. человек. На чувашском языке около 2 млн. человек. Действительно. Этот народ считается великим народом. Если число людей, говорящих на этом языке, переваливает за 1 миллион, то народ считается великим.

(Фея смотрит на часы)

Ой, Добрый Волшебник, нам пора. Если мы не найдем ее, то зло разрушит мир.Помни одну истину, что красота спасет мир.

Ведущие подходят к ним и говорят.

1 ведущий. Вы правы, народ наш великий. Наша страна, Чувашия, прекрасна, страна ста тысяч вышивок, страна ста тысяч песен, страна ста тысяч слов.

2 ведущий: Стихотворение «Приглашение в Чувашию»

Знаете ли вы страну такую,

Древнюю и вечно молодую,

Где в лесу тетерева токуют –

Словно песней сердце околдуют,

Где коль праздник – от души ликуют,

Коль работа – гору дай любую.

Знаете ли вы такой народ,

У которого сто тысяч слов,

У которого сто тысяч песен

И сто тысяч вышивок цветет.

Приезжайте к нам – и я готов

Все это проверить с вами вместе.

(П. Хусанкай)

1 ведущий. А кто вы такие? Как вы сюда попали?

Фея: Мы ищем красавицу Келпике.

1 ведущий:Вы попали на праздник, где учителя чувашского языка раскрывают свои таланты. Этот праздник посвящен Дню чувашского языка.

Фея: Как замечательно! Мы пришли туда, куда надо.

2 ведущий. Пожалуйста, присаживайтесь и будьте нашими гостями.

4-ая часть.

Конкурссем.

Конкурс «Чаваш пики»

Звучат фанфары. Выход. Хоровод. Шеренга. Представление конкурсанта.

1-меш шкул верентекене Захарова Ксения Владимировна.

3-меш шкул верентекене Иванова Лариса Васильевна.

5-меш шкул верентекене Федорова Зоя Кузьминична.

6-меш шкул верентекене Сергеева Людмила Георгиевна.

7-меш шкул верентекене Никитина Татьяна Геннадьевна.

8-меш шкул верентекене Гаврилова Татьяна Никопаевна.

9-меш шкул верентекене Васильева Людмила Ивановна.

10-меш шкул верентекене Чернухина Татьяна Никопаевна.

11-меш шкул верентекене Данилова Наталья Леонидовна.

1 ведущий: Чаваш сере синче пуранакан сепес те илемле, ачаш та туйамла, камалла та тараватла херсем! Сире, пурне те килсе ситне уявпа саламлатпар!

2 ведущий: Паянхи уява Чăваш чĕлхи кунне тата Вĕрентекенсен çулне халаллатпăр.

1 ведущий: Чаваш херараме, эсе Чаваш сершывен тыткачи, эсе – Чаваш сершывен сирепе, эсе Чаваш сершывен – тереке.

Санан хастарлаху, санан паттарлаху, санан асу, санан илему уменче эпир Сер аннем патне ситичченех савапла пусама таятпар (поклоняются).

2 ведущий: «Чаваш пики» конкурса пуслана май, жюри членесемпа паллаштаратпар.

1. Каллина Нина Петровна

2. Мухина Ольга Леонидовна

3. Алексеев Петр Алексеевич

4. Золотова

Презентация. Представление конкурсанта. Звучит мелодия (4 трек).

1 ведущий: 1-меш конкурс вал «Хам синчен» (одна остается, остальные уходят). –меш шкул сцена сине, тархасшан (идет презентация каждого учителя отдельно).

1 ведущий: 1-меш шкул верентекене Захарова Ксения Владимировна Чаваш патшалах университетне чаваш филологипе истори факультетне петерне. Педагогикара 18 сул хушши еслет.»Ачаранпах есре писсе усни, йыварлахран хараманни хале те мана пурнасра пулашсах пырать»,- тесе пелтерет Ксения Владимировна.

2 ведущий: Иванова Лариса Васильевна, Канаш хулин 3-меш шкуленче

чаваш челхипе литературине верентекен. 10 сул ытла чавашсен ыра йала-йеркине, сепес челхине верентет вал шкулта.

1 ведущий: Сирен умарта Федорова Зоя Кузьминична 5-меш шкул. Педагогика стаже 28 сул. Пурнасан, есен пур енепе те уса курса ачасем хушшинче хайен тавракурамне анлан сарса пырать. (ЧГПИ)

2 ведущий: Сергеева Людмила Георгиевна, 6-меш шкул верентекене. 17 сул хушши ачасене сапарлах, тереслех, таванлах туйамесене упраса хаварас, аталантарас енепе еслет. (ЧГПИ)

1 ведущий: Хале сцена сине 7-меш шкул верентекене Никитина Татьяна Геннадьевнана ченетпер. 10 рытла сене мелсемпе уса курса еслет. Канаш районенчи Выраскас Пикших хере. (ЧГПУ)

2 ведущий: Канаш хулинчи петемешле ватам пелу паракан 8-меш номерле ватам шкулта чаваш челхипе верентекене Гаврилова Татьяна Никопаевна. 14 сул ачасене туре камалла, ыра, пултарулла пулма верентет. (ЧГПУ)

1 ведущий: 9-меш шкул верентекене Васильева Людмила Ивановна. Ва уроксене, терле мнропиятисене часа-часах сене информаци технологийесемпе уса курса ирттерет. Ыра камалла та хастар пулнашан ана ачасем тата перле еслекенсем чунтан хисеплессе.

2 ведущий: 10-меш шкул верентекене Чернухина Татьяна Никопаевна мен печекрен еметленне емет пурнасланна унан. Вал пултарулла, пусарулла верентекен пулса тана. Кунсар пусне вал дизайнер та, юраса та, ташаса та. (ЧГПУ)

1 ведущий: Данилова Наталья Леонидовна 1997 султанпа 11-меш шкулта чаваш челхи верентет. Ачасене чавашла вулама, сырма, илемле те терес каласма верентнисер пусне Наталья Леонидовна весене яланах сулсуреве илсе тухать. Ачасен тавракурамне аталантарас тесе нумай вай хурать. Пер самахпа каласан, ака тума та, ута сулма та, ташлама та, юрлама та пултарать

2 ведущий: Чаваш пики, чаваш херараме! Еслемелле чух турткаланса тамастан эсе. Сулла-и, хелле-и, керкунне е суркунне, шурампус сути кантакран килсе шаккичченех, тутла ыйхуна татса есе пикенетен. Санан кунне-серне пелмесер еслекен аллусем сер пек хыта та мамак тек пек семсе. Мен терле ес тумассе-ши аллусем кун касипе? Тен, паянхи уява та кепе селесе, тер терлесе килтер? Катартар-ха чаваш тумесене.

2-меш конкурс «Чаваш туме»

Конкурсанткасем сцена сине, тархасшан.

1 ведущий: Кашни сыннан кун-суленче хайен Верентекене пур. Вал ана пелу тенчипе паллаштарнипе перлех, пурнаса та верентет. Верентекенсемшен вахатне те, вай-халне те, чун-чере ашшине те шеллемест. Сака вара, чан-чан Учитель - Верентекен санаре пулса тарать. Пиреншен вал – И. Я. Яковлевич. Хайен чун хавачепе, сынлаха анланнипе петестерсе тарса, чаваша манаслантарса яраканни. Хамаран йах тымарне упрама кирли синчен йыхравлаканни.

Хале 3-меш конкурс. «Ас-хакал» конкурсе.

Конкурсанткасем пурте сцена синче ыйтусем сине хуравлама хатерленер (2-шер ыйту сине хуравламалла). Раздать вопросы, в это время выступает Владимирова Екатерина исполнит песню «Чаран качча».

2 ведущий:Ан тиркесем челхемере,

Ан хай ана начар теме.

Унпа сана анну устерне

Юрла-юрла лапка устерне.

Унпа эпир есе веренне.

Чан тупене сити секленне.

Савар, мухтар челхемере

Ана усрар чыс-хисепре.

В. Д. Анатри

1 ведущий: 4-меш конкурс. Пултарулах конкурсе.

Меш шкула ченетпер. (вса школы по очереди приглашаются на сцену)

На сцену выходит Максимова Н. В.

Ку «Чаваш пики» конкурсан юлашки пайе пулче, хале вара жюри канашлана вахатра сире валли юра саламе пуле. Сирен умарта Чаваш халах артистки Людмила Семенова. Кетсе илертархасшан.

1 ведущий: (петемлету) Телее кашни сын хайне май анланать. Пери – санпа илемле пулнипе телейле. Тепри – мул-пуянлах пуррипе хапартланать. Хаше ашше-амаше пухна тупрапа sh курма хавас. Тата, теприсем, нумай веренсе петем халахшан усалла ес тунипе хайсене весем чан телейле тесе шутлассе. Саксем весем Верентекенсем – чан-чан чаваш пикисем. Тавах сана, чаваш херараме, чаваш пики! Емер-емер сывлахла пул!

2 ведущий: Хале жюри членесене самах паратпар.

Награждение. Слово Каллиной Н. П.

Максимова Н. В.

Савра сетел йери-тавра

Юлташсене лартасче

Савра сетел ай хушшинче

Перле ларса каласче.

Савра сетел йери-тавра

Таванама лартасче

Савра сетел ай хушшинче

Перле ларса юрласче

Хале пурне те савра сетел хушшине шурпе симе ченетпер.

Вика Челякова

Чувашская земля, родимый край,

Ты всех похвал и почестей достойна.

Здесь солнце, словно пышный каравай,

Тут воздух, будто на меду настоян.

Живет тут удивительный народ,

Способный веселиться и трудиться,

Который очень нежно бережет

Жемчужины преданий и традиций.

Симфонией звучит грачиный край,

И песней колосится тут пшеница.

Чувашская земля – родимый край,

Позволь перед тобою поклониться.

Ведущий: Столица Чувашской республики- город Чебоксары.

Город Чебоксары расположен на крутом живописном берегу великой реки Волги. Чебоксары – город, имеющий многовековую историю. Это большой культурный и промышленный центр. В Чебоксарах много широких и красивых улиц, летом утопающих в зелени. Здесь живут добрые, красивые и талантливые люди, которые любят трудиться и веселиться.

Богдан

Чебоксары – город мой любимый!

Ты красивый, очень молодой.

Возрождаешься и хорошеешь всем на диво.

Чебоксары – город мой родной.

Вика Колупаева

Хороша чувашская столица!

Много песен сложено о ней.

И она, счастливая, гордится

Славною историей своей.

Песня «В Чебоксарах мы живем»

Ведущий Богата наша Чувашия своей историей. Много замечательных людей прославили ее. Ребята, а кого вы из них знаете?

Ответы детей.

Правильно. Василий Иванович Чапаев – легендарный герой Гражданской войны.

Семен Ефимов

Родился он в нашем чувашском краю,

Крестьянский простой человек.

Он здесь возмужал, чтоб прославить в бою,

Родную сторонку на век.

Водил он бойцов сквозь метели и тьму,

Сражаясь за счастье страны,

Здесь памятник славный поставлен ему,

В полотнищах алых знамен.

Ведущий

В Чебоксарах есть музей, посвященный герою, сквер им. В.И.Чапаева, и памятник В.И. Чапаеву. Он там изображен на коне, в бурке и с саблей.

Андриан Николаев – один из первых космонавтов, родился тоже в Чувашии. Его именем названа улица.

Иван Яковлевич Яковлев — чувашский педагог, просветитель.

Родился Иван Яковлевич Яковлев много лет назад в чувашской семье. Родители у него умерли рано, поэтому пришлось ему жить в чужой семье. Здесь ему приходилось выполнять всякую работу. Часто по ночам пас он лошадей с другими мальчиками, ездил в город продавать огурцы, картошку; бороновал поле, сидя верхом на лошади; жал рожь, косил, водил лошадей на водопой. В свободное от работы время он любил играть вместе с деревенскими ребятами.

Игра « Хитре, Иван»

В 8 лет Ваню отдали в школу, и был очень прилежным и способным учеником. Выучившись и, став взрослым, Иван Яковлев захотел, чтобы все чувашские дети тоже учились. Поэтому открыл в Чувашии много школ и написал «Букварь» на чувашском языке.

Любил Иван собирать чувашские сказки, песни, детские пословицы, загадки, потешки и поговорки. Услышит хорошую пословицу – запишет ее в тетрадку. Загадают ему чувашскую загадку, он ее запомнит. Споют ему песню, вместе запоет

Песня «Улми, лайах- и»»

Много он написал народной мудрости.

Вот послушайте: «Хорошее видишь – хорошим станешь, дурное видишь – дурным станешь», «Спешите делать добро, и будьте добрыми», «Ко всякому делу надо прилагать разум».

Иван Яковлевич очень хотел, чтобы чуваши и русские всегда дружили. Он призывал всех чуваш: «…Чтите и любите великий, добрый и умный русский народ, таящий в себе неисчерпаемые силы ума, сердца и воли… . Верьте в Россию, любите ее, и он будет вам матерью….»

И.Я.Яковлев любил свой народ, и хотел видеть его процветающим, чтобы потомки гордились своей Родиной и славили ее.

Яна Николаева

Здравствуй, наша Родина,

Наша радость светлая,

Наше солнце яркое,

Наша песнь заветная!

Ты о нас заботишься,

Чего б тебе не стоило,

Рощи ты взрастила нам

И дворцы построила.

Мало нами прожито,

Мало нами пройдено,

Но любовью крепкою

Тебя мы любим, Родина!

Песня « Моя Россия»

Ведущий

Велика Россия наша

И талантлив наш народ,

О певцах и о танцорах

На весь мир молва идет.

Танец «Русские узоры»

Ведущий Мы, ребята, живем в многонациональной республике. Здесь живут и татары, и марийцы, и мордва, и русские в дружбе и согласии.

Самира

Мы на свет родились

Чтобы радостно жить,

Чтобы вместе играть,

Чтобы крепко дружить.

Чтоб улыбки друг другу дарить и цветы,

Чтоб исполнились в жизни все наши мечты.

Песня «С нами, друг»

Семен Сорокин

Сколько сказочных мест в Чувашии

Городов в Чувашии не счесть,

Может где – то бывает красивей,

Но не будет роднее, чем здесь.

Реб.2 Под самым небом милые холмы,

Внизу поля, раздолье, ширина.

Бегут тропинки и пути — дороги….

Просторы эти – Родина моя.

Реб.3 Вот нежная и молодая хвоя,

Растут подростки – елка и сосна.

Здесь встанет лес сплошной стеной живою,

Богатства эти – Родина моя.

Реб.4 Под теплым солнцем вырастая,

Мы дружно, весело живем.

Чувашия, милая, родная

Цвети и крепни с каждым днем.

Дети выходят из зала, исполняя муз.- ритм. композицию «Автобус»